Czy jak przyspieszacie na 5-tce np. od 3500-4500 obr/min na zmodyfikowanym przełożeniu słyszycie buczenie z silnika?
Wygląda mi to na przedwczesny zapłon i jakby wszystko szlo w wydech bo bije gorącym od spodu...
Zerknijcie jeszcze na ten temat:
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Minęło już 5 lat, od kiedy mam 6 biegów w BSE 1.6MPI 102KM, zrobiłem 80 000km po drodze z remontem pierścieni i od tego czasu cały czas mi coś nie pasowało...
Jeśli mnie nie pamiętacie, bo temat ma już sporo stron i ciągnie się latami - to udostępniałem w owym czasie sporo filmów na YT z modyfikacji swojej skrzyni [tutaj].
Zerknijcie na moje przyspieszenie przed zmianą i po zmianie skrzyni i przełożeń:
Moja piątka jest krótsza względem oryginału, więc auto teoretycznie powinno zbierać się lepiej, ale...
Znalazłem bardzo ciekawy wątek dotyczący zmiany przełożeń w skrzyniach biegów do Naszych silników:
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy post na tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość. Mój problem to: AUDI A3 1.6 BSE rok 2006 skrzynia manualna bez LPG Samochód kupiony w komisie przez klienta, przyjechał na wymianę rozrządu oleju i filtrów, czyli standard przy zakupie nowego...
Hi, I have strange problem with 2010 Audi A3 1.6 petrol engine, when you start to drive in 1st gear and you let go off the clutch, there is no reaction to gas pedal, revs does not go any higher or lower. But if you touch the clutch pedal lightly (not enough to even slip a little) car goes with...
Czy zmieniłem przełożenia w nowej skrzyni 6-biegów? Tak, skróciłem 1, 4 i 5 bieg, dodałem 6-ty, a 2 i 3 zostawiłem w oryginale.
Czy potwierdzam problem z brakiem mocy podczas ruszania z 1-szego biegu? Tak, potwierdzam.
Czy wciśnięcie na chwile sprzęgła do połowy podczas ruszania odblokowuje moc? Tak, potwierdzam.
Wygląda na to, jakby przełożenia skrzyń biegów były na sztywno zaszyte w sterowniku silnika. Problem z brakiem mocy spowodowany jest nieprawidłowym odczytem obciążenia silnika. W przypadku, gdy obciążenie silnika nie odpowiada temu co według sterownika silnika powinno być, następuje ograniczenie mocy. Odbywa się to najprawdopodobniej przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu.
Czy Wasze auta nie potraciły za dużo mocy po zmianie piątki? Czy ktoś z Was sprawdzał np. VCDS-em jak wyglądają parametry pracy silnika?
Czy zrobienie nowej mapy na hamowni ma szansę rozwiązać problem?
Zostaw komentarz:
-
-
sparrov szczypce, polacam yato yt-0607- moge sprzedać sporo taniej niż na allegro maja (użyłem tylko raz) no i dałbym nowe pierścienie z aso. Też posadam rozmiar 2mm w sztuki i 2.1mm 2 sztuki. Rozmiary w aso są od 2mm do 2.6 mm. Polecam dać nowe bo stare podczas zdejmowana lubią się rozszerzyć i wtedy w imadle można ścisnąć... No i olej aby dolać ubytek
Ostatnio edytowany przez smajler; 44848.
Zostaw komentarz:
-
-
Dziś dotarły do mnie koła z przełożeniem 0.74. Coś jeszcze będę potrzebował do tego moda? Czy wystarczy rozebrać, podmienić koła i złożyć?
Zostaw komentarz:
-
-
pejo tak teraz się przejechałem to ten dźwięk dokładniej to nie takie wycie a jak turbina słyszalna od 80/90km/h to tak 120. Później już jakby szum auta to zagłusza lub nie wzrasta poziom wraz z obrotami. Uważasz, że to wina kół? Ja bym na to obstawiał, lecz nie takie duże zużycie musi być jak słyszalne przy wyłączonym radiu. Jak radio się uruchomi to może coś tam minimalnie słychać ale lekko.
Zostaw komentarz:
-
-
No właśnie zastanawia mnie jak z takim przełożeniem musi być mulasta ta 5, aby na autostradzie wyprzedzić sobie kogoś. Chyba tylko sluży to do jazdy bez wyprzedzaniaZamieszczone przez pejo Zobacz wpis
A pomyśl jak ja mam przełożenie 0.67 ?
Zostaw komentarz:
-
-
A pomyśl jak ja mam przełożenie 0.67 ?Zamieszczone przez smajler Zobacz wpiszdaje sobie z tego sprawę, ale nie wiedziałem, że spadek obrotów o te 300/400 będzie tak odczuwalny w ciągłości biegów.
Zostaw komentarz:
-
-
Potwierdzam - kusiło GOZamieszczone przez smajler Zobacz wpisPoprostu kusiło mnie sprawdzenie samemu jak to wygląda i przekonanie się



Zostaw komentarz:
-
-
pejo zdaje sobie z tego sprawę, ale nie wiedziałem, że spadek obrotów o te 300/400 będzie tak odczuwalny w ciągłości biegów. Pośmigam chwilkę i zdecyduje czy zostawiam czy wracam. Z tego co widzę to w mieście spalanie może coś wzrosnąć bo jednak tego 5 biegu nie wrzucę. W trasy to może raz na miesiąc 100km zrobię
Jak ktoś robi dużo tras na tempomacie przy prędkości ok 130 to uważam, że takie przełożenie jest dobre 
Poprostu kusiło mnie sprawdzenie samemu jak to wygląda i przekonanie się
Zostaw komentarz:
-
-
Musisz być świadom, że maksymalny moment obrotowy pozostaje w tym samym miejscu (taka samą wartość obr/min), niezależnie od przełożenia. Czyli jak na starych kołach przy 140 km/h miałeś 4100 obr /min a teraz przy 140 km/h masz 3900 obr/min to masz inny monet obrotowy. Aby "sprawnie" wyprzedzić na nowych kołach musisz mieć 4100 obr/min (zapewne koło 150 km/h).
Zmiana przełożenia była robiona aby zmniejszyć spalanie i hałas podczas jazdy. W ślad za tym idzie również dynamika.
Zostaw komentarz:
-
-
pejo zrobie test na trasie z rodziną, ale troszke martwi mnie ubytek mocy. Jednak przy 140 to tym autem dało rade w miare sprawnie cos wyprzedzic. Teraz jest sporo gorzej. Naszczęście pan z skrzyn powiedzial ze tym skrzyni szybko nie rozwale
ale pewbie wrócę do oryginalnego przelozenia.
Zostaw komentarz:
-
-
Tutaj masz odpowiedź. Jeśli przed wymianą nie było a po wymianie jest to raczej koła. Możesz jeszcze założyć stare koła i zobaczyć czy będzie ten dźwięk.Zamieszczone przez smajler Zobacz wpisPrzedtem raczej tego nie bylo, bo po zmiane os razu uslyszalem charakterystyczny dziek.
Zostaw komentarz:
-
-
Rozmawiałem z pracownikiem skrzynie.com.pl to powiedział że, wycie daja same koła. One się zużywają i jak się dokładnie przyrzy to widać ubytek materiału, a że koła używki ze szrotu to róźnie bywa ... Łożysko igiełkowe to raczej nie jest, tym bardziej, że dzwięk pojawił się po wymianie. A różnica oleju ok 100ml dla przykładu nie powinna nic zrobić tak stwierdził. Szkoda tylko, że koła zakupione tutaj od członka forum, który nie powiedział nic, że z koła wydają jakiś gwizd i tylko praca na marne i koszty. Chyba, że nie słyszał. No szkoda...
Zostaw komentarz:
-
-
pejo 225 zeszlo i type wlalem. Kobylke podstawilen pod kolo pasazera przod u unioslem. Wlalem ubytek i juz sie ulewalo. Przedtem raczej tego nie bylo, bo po zmiane os razu uslyszalem charakterystyczny dziek. Nasila sie jak dodaje gazu. Wina kol zebatych czyli poprostu sa juz zuzyte tak? Bo metal to ciezko ocenic. Myslalem ze noze lozysko.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeśli wcześniej nie miałeś wycia na 5 biegu a po wymianie jest to najprawdopodobniej wina kół zębatych. Olej uzupełniłem na max czy tyle ile zleciało?
Zostaw komentarz:
-
-
Też co zauważyłem to, że teraz 5 bieg wyje. Cicho ale wyje. Zastanawiam się czy to łożysko igiełkowe czy może za mało oleju. Ktoś wie coś na ten temat? Inne biegi bez problemu. Czy same zębatki mogą być zużyte?
Zostaw komentarz:
-
-
Zrobiłem 0.74
Auto podniosłem i podstawiłem kobyłke pod tylna tuleje przedniego wahacza. Kobyłka ok 30cm podniosła auta. Powoli odkręciłem osłone 5 biegu. Olej dopiero zaczął wypływać jak ruszyłem dolne śruby, ale można całościowo go wyłapać w pojemnik. Ja użyłem połowy pojemnike 5L po płynie do spryskiwaczy. Zeszło 225mL.
Praca właściwa- pierścienie. Ja kupiłem takie szczypce za ok 20zl na allegro
Numer narzędzia: KB Global KB04083
Szczypce te jak testowałem to wolnym pierścieniu to bez problemu go rozciągały więc uznałem, że się sprawdzą. Jednak przy samych kołach mało jest miejsca i te szczypce okazały się kiepskie i szybko końcówki się tępiły- kiepski materiał. Teraz kupiłbym np YATO YT-0607
Jak pierścienie pozdejmowałem, łatwo zeszły oba koła naraz. Koła podmienione. Założone, Chwilka zabawy z pierścieniami i skrzynia zmontowana. Co do tekla i uszczelki dałem starą, elastyczna ładna guma została umyta break cleanerem, pozniej w cieplej wodzie z ludwikiem. Przed montażem skrzynia w miejscu uszczelki wyczyszczona break cleanerem, pozniej IPA.
Poskładane, olej uzupełniony.
Co do efektu finalnego mam mieszane uczucie, obroty znacznie spadły ale dynamika 5 biegu także.
Przy 140km jest 3900 obrotów
120km - 3000/3100
80km- 2000
Przy takim 130km/h dodając gazu nie odczuwam woli przyśpieszania jak przedtem, dynamika ucierpiała. Potestuje jeszcze chwilę i zdecyduje czy zostawiam czy wracam do ori.
Co bym zrobił teraz przy tej zabawie: kupił nowe pierścienie, bo tamte przy mocnym rozwarciu lubią się odkształcić, pewnie dlatego instrukcja mówi aby dawać nowe. Ja jeden w imadle poprawiłem. Nie wiem też jak z łożyskiem igiełkowym. Pewnie zastanowiłbym się nad wymianą.
Jeżeli komuś zależy aby auto przy 140km/h miało obroty poniżej 4k to przełożenie 0.74 to robi i nie zależy tej osobie na dynamice auta. Co do miasta to ciężko śmigać na 5b. Słabo z miejscem gdzie 80km/h będzie się jechało a przy 2k orotów to silnik nie chce przyśpieszać i szkoda męczyć. Zastanawia mnie czy przesunął się maks moment obrotowy dla 5b i w jakim teraz jest punkcie (chyba że to nie jest zależne od biegów).
Zostaw komentarz:
-
-
Mam do wymiany łożyska, więc jak już mam zabierać się do roboty to zapakuję sześciobiegową.
Zostaw komentarz:
-
-
Coś więcej napiszesz? Awaria skrzyni czy jakiś mod?Zamieszczone przez b8tz Zobacz wpisBędę wymieniał skrzynię.
Zostaw komentarz:
-
-
Będę wymieniał skrzynię. W związku z tym mój 5 bieg 37/50 będzie w najbliższym czasie do sprzedania. Gdyby ktoś był chętny to zapraszam.
Zostaw komentarz:
-
-
Skrzynia LEG i LNR może mieć te same przełożenia na 5 biegu, ale inne przełożenia na pozostałych biegach. Dlatego mają inne oznaczenia, ale dla naszych celów nadają się koła zębate 5 biegu z obu skrzyni.Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
Co do skrzyni wyczytałem w tym wątku, że skrzynia LNR ma 5 bieg 37x50 a tutaj widze skrzynie LEG. Będę musiał to zweryfukować.
Zostaw komentarz:
-
-
Przełożenie 0.74 wiem skąd się bieże. Co do skrzyni wyczytałem w tym wątku, że skrzynia LNR ma 5 bieg 37x50 a tutaj widze skrzynie LEG. Będę musiał to zweryfukować.Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Na początku tematu wszystko jest opisane
02T311361B - koło zębate stałe 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
02T311158P - koło zębate załączane 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
I każdy zamiennik tych zębatek o innym oznaczeniu
Zostaw komentarz:
-
-
Na początku tematu wszystko jest opisaneZamieszczone przez smajler Zobacz wpis
Czy orientuje się z jakiej skrzyni pochodzą koła 37x50 (0.74) czy może to być z disla czy tylko benzyniaka?
02T311361B - koło zębate stałe 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
02T311158P - koło zębate załączane 5 bieg Z 37/50 typ skrzyni LEG
I każdy zamiennik tych zębatek o innym oznaczeniu
Zostaw komentarz:
-
-
Czy orientuje się z jakiej skrzyni pochodzą koła 37x50 (0.74) czy może to być z disla czy tylko benzyniaka?Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
I czy 0.74 to całkowite oznaczenie dla 37x50? Bo znalazłem taka aukcje z 0.743 i w opisie jest to przełożenie 29x39...
https://www.otomoto.pl/oferta/vw-t4-...ID6DkGqJ.html?
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: